Σχολείο: Ετοίμασε στο παιδί σου τα πιο νόστιμα και υγιεινά γεύματα

Οι συμβουλές της διαιτολόγου, Βιβής Μπελέκου

κολατσιό  για το σχολείο

Στην προσχολική και σχολική ηλικία πρέπει το παιδί να εκπαιδευτεί να τρώει από τις 4 βασικές κατηγορίες τροφίμων που φαίνεται ότι προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό των συστατικών και την άριστη θρεπτική αξία. Οι βασικές αυτές κατηγορίες είναι:

 

Διατροφικά tips για μία ισορροπημένη διατροφή και στο γραφείο

1. Φρούτα και λαχανικά (σύνθετοι υδατάνθρακες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία)

2. Κρέας, αυγό, πουλερικά και ψάρι (πρωτεϊνη, βιταμίνη Β, λίπη, σίδηρος, ψευδάργυρος)

3. Ψωμί, δημητριακά, όσπρια (φυτικές ίνες, βιταμίνη Β)

4. Γάλα, γαλακτομικά προϊόντα (λίπη, πρωτείνες, ασβέστιο, σίδηρος, βιταμίνη Β)

Πίτσα: Πώς να την κάνεις πιο υγιεινή

Η παιδική ηλικία είναι μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδος για τη σωστή σωματική και ψυχική ανάπτυξη του ανθρώπου. Εκτός του ότι τα παιδιά, λόγω ανάπτυξης έχουν ιδιαίτερες ανάγκες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, στην παιδική ηλικία αναπτύσσονται και οι διατροφικές συνήθειες που συνήθως μας συνοδεύουν σε όλη τη μετέπειτα ζωή μας.

Πηγαίνοντας το παιδί στο σχολείο έχει τον πειρασμό της καντίνας, ξοδεύοντας  το χαρτζηλίκι του σε κακής ποιότητας τρόφιμα (όπως σοκολάτες, καραμέλες, μπισκότα, τσιπς, γαριδάκια), τα οποία αποτελούν χαμηλής ποιότητας λίπους και υδατανθράκων. Για να αποφευχθεί είναι καλό να έχει το κολατσιό του στην σχολική του τσάντα.

Flexitarian διατροφή: Τα οφέλη για την υγεία και την τσέπη

Μετά από ένα καλό πρωινό σειρά έχει ένα καλό και υγιεινό κολατσιό. Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Βιβή Μπελέκου, μας δίνει μερικές υγιεινές ιδέες για το τι να ετοιμάσουμε στο παιδί μας για το σχολείο. 

Aυτά είναι τα γλυκά που μπορείς να φας αν κάνεις δίαιτα

Τα οφέλη του πρωινού και του κολατσιού είναι : 

-  Καλύτερη συγκέντρωση
-  Βελτιωμένη διάθεση
-  Περισσότερη ενέργεια
-  Μεγαλύτερη απόδοση στις δραστηριότητες (π.χ. μελέτη, αθλητισμός κλπ).

Προτάσεις για ένα έξυπνο κολατσιό:
•    Σπιτικές μπάρες δημητριακών
•    Σπιτική τυρόπιτα ή χορτόπιτα ή πίτσα
•    Σπιτικό κέικ ή μπισκότα
•    Σταφιδόψωμο
•    Φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα
•    Φυσικός φρέσκος χυμός (αν μπορεί να τον προμηθευτεί από το κυλικείο)
•    Μείγμα ξηρών καρπών ανάλατων (καρύδια, αμύγδαλα, φυστίκια, φουντούκια) και αποξηραμένα φρούτα
•    Λαχανικά (καρότο, αγγουράκι) σε λωρίδες με ντιπ γιαουρτιού
•    Ζελέ με φρέσκα φρούτα
•    1 μπωλ κρέμα (άνθος αραβοσίτου)
•    Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο, τυρί (χαμηλών λιπαρών έως 17%) και γαλοπούλα ή light πάριζα
•    1 μικρή αραβική πίτα ολικής άλεσης με τυρί χαμηλών λιπαρών και γαλοπούλα ή light πάριζα
•    Ψωμί ολικής άλεσης με ταχίνι λίγο μέλι και μπανάνα
•    Ψωμί ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο και μπανάνα
•    Κουλούρι σησαμένιο ή με σταφίδες

Να επιδιώκετε να ετοιμάζετε μαζί με το παιδί σας, το κολατσιό για το σχολείο.

Η διαδικασία αυτή του δίνει την αίσθηση της προσωπικής επιλογής και ευθύνης για τη διατροφή του. Το παιδί θα απολαύσει ακόμα περισσότερο το κολατσιό του όταν το έχει φτιάξει μόνο του με τα υλικά που του αρέσουν, ενώ συγχρόνως εκτιμά και τον δικό του «κόπο» πέρα από τον δικό σας.

Της Δέσποινας Μαλέλη 
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top